Dpto. Investigación
Centro Intercultural Hipatia
***
Nos permitimos facilitar, siguiendo nuestra campaña informativa sobre las asociaciones, su sentido social, su forma de constituirlas, sus trámites administrativos y cuestiones legales, las últimes referencias al respecto. Esperamos que sean de su utilidad.
MODELO DE ESTATUTOS PARA UNA ENTIDAD ASOCIATIVA –BALEARES-
ESTATUTS DE L’ ASSOCIACIÓ(1)*_______________________________________
Capítol I
Denominació, finalitats i domicili
Article 1
Amb la denominació(2)*__________________________________ es constitueix una associació que, a l’empara de l’article 22 de la Constitució, ha de regular les seves activitats d’acord amb la Llei 1/2002, del 22 de març,, reguladora del dret d’associació i amb els seus Estatuts. L’associació té una durada indefinida.
Article 2
Les finalitats de l’associació són:(3)*___________________________________________...
Per aconseguir aquestes finalitats, es desenvoluparan les activitats següents:__________...
En queda exclòs qualsevol ànim de lucre.
Article 3
El domicili de l’associació, el qual es pot modificar mitjançant un acord de l’assemblea general, s’estableix a ______________________________________________ i radica al carrer __________________________________, núm. ______ i CP _________.
[Dades opcionals: direccions electròniques i telèfons]
L’àmbit d’actuació de l’associació se circumscriu a les Illes Balears.(4)*
Capítol II
El membres de l’associació, els seus drets i les seves obligacions
Article 4
-Poden formar part de l’associació totes les persones amb capacitat d’obrar.(5)*
-Han de presentar una sol·licitud per escrit a la junta directiva, la qual ha de prendre una decisió en la primera reunió que tingui lloc i l’ha de comunicar en la següent sessió de l’assemblea general.
-En poden formar part de l’associació els menors no emancipats de més de catorze anys amb el consentiment, documentalment acreditat, de les persones que supleixin la seva capacitat. Les persones associades menors d’edat, si n’hi ha, no podran ser elegits membres de la junta directiva.(6)*
Article 5
Els drets dels membres(7)* de l’associació són:(8)*
1. Assistir amb veu i vot a les sessions de l’assemblea general.
2. Elegir o ser elegit per als llocs de representació o per exercir càrrecs directius.
3. Exercir la representació que en cada cas se’ls confereixi.
4. Intervenir en el govern i les gestions, els serveis i les activitats de l’associació, d’acord amb les normes legals i estatutàries.
5. Exposar davant l’assemblea general i la junta directiva tot el que considerin que pugui contribuir a fer més plena la vida de l’associació i més eficaç la realització dels objectius socials bàsics.
6. Sol·licitar i obtenir explicacions sobre l’administració i la gestió de la junta directiva o dels mandataris de l’associació.
7. Ser informats sobre l’estat dels comptes i rebre informació sobre les activitats de l’associació.
8. Fer ús dels serveis comuns que l’associació estableixi o tingui a la seva disposició.
9. Formar part dels grups de treball.
10. Posseir un exemplar dels Estatuts.
11. Ser informats de la composició dels òrgans de govern i representació.
12. Ser oïts amb caràcter previ a l’adopció de mesures disciplinàries contra ells i ser informats dels fets que donin lloc a aquestes mesures.
13. Impugnar els acords dels òrgans de l’associació que estimi contraris a la llei o als Estatuts.
Article 6
Els deures dels membres(9)* de l’associació són:(10)*
1. Ajustar la seva actuació a les normes estatutàries.
2. Complir els acords de l’assemblea general i les normes que assenyali la junta directiva per dur-los a terme.
3. Satisfer puntualment les quotes, despeses extraordinàries i altres aportacions que d’acord amb els Estatuts puguin correspondre a cada soci.
4. Mantenir la col·laboració que calgui per al bon funcionament de l’associació.
Article 7
Les causes de baixa a l’associació són:(11)*
1. Per decisió de la persona interessada, la qual ho ha de comunicar per escrit a la junta directiva.
2. No satisfer les quotes fixades.
3. No complir les obligacions estatutàries.
Capítol III
Assemblea general
Article 8
1. L’assemblea general és l’òrgan suprem de l’associació; els seus membres en formen part per dret propi i irrenunciable.
2. Els membres de l’associació, reunits en sessió de l’assemblea general legalment constituïda, han de decidir per majoria els assumptes que siguin competència de l’assemblea.
3. Tots els membres queden subjectes als acords de l’assemblea general, incloent-hi els absents, els qui en discrepin i els presents que s’hagin abstingut de votar.
Article 9
L’assemblea general té les facultats següents:(12)*
a. Modificar els Estatuts de l’associació.
b. Adoptar els acords relatius a la representació legal, la gestió i la defensa dels interessos dels seus membres.
c. Controlar l’activitat i la gestió de la junta directiva.
d. Aprovar els pressuposts anuals de despeses i ingressos, i la memòria anual de les activitats.
e. Elegir els membres de la junta directiva, destituir-los i substituir-los.
f. Establir les línies generals d’actuació que permetin complir les finalitats de l’associació.
g. Fixar les quotes que els membres de l’associació han de satisfer.
h. Dissoldre i liquidar l’associació.
Article 10
1. L’assemblea general s’ha de reunir en sessió ordinària com a mínim una vegada l’any.
2. L’assemblea general s’ha de reunir amb caràcter extraordinari sempre que calgui, per requeriment de la junta directiva o bé quan ho sol·liciti un nombre de membres de l’associació que representi, pel cap baix, un 10% de la totalitat; en aquest últim cas, ho ha de fer dins un període no superior a quinze dies.
Article 11
1. La convocatòria de les sessions de l’assemblea general, tant de les ordinàries com de les extraordinàries, s’ha de fer per qualsevol mitjà que en permeti tenir constància. Els anuncis de la convocatòria s’han de col·locar en els llocs que es determinin, amb una antelació mínima de quinze dies. La convocatòria s’ha d’adreçar també individualment a tots els membres. La convocatòria ha d’especificar el dia, l’hora i el lloc de reunió, i també l’ordre del dia. S’han d’incloure preceptivament en l’ordre del dia de la sessió de l’assemblea general les qüestions que susciti cada grup de treball, sempre que prèviament s’hagin comunicat a la junta directiva.
2. El president o presidenta de l’associació presideix les sessions de l’assemblea general. Si no hi és, el substitueix(13)* ____________________. Ha d’actuar com a secretari o secretària la persona que ocupi aquest càrrec en la junta directiva o la persona que la substitueixi.
3. El secretari o secretària ha d’aixecar acta de cada sessió de l’assemblea general, en la qual s’ha de llegir l’acta de la sessió anterior a fi d’aprovar-la o de presentar-hi esmenes. De tota manera, cinc dies abans l’acta i qualsevol altra documentació han d’estar a disposició dels associats al local social.
Article 12
1. La sessió de l’assemblea general queda vàlidament constituïda en primera convocatòria amb l’assistència d’un mínim d’1/3 dels associats amb dret de vot, presents o representats.
2. Queda vàlidament constituïda en segona convocatòria sigui quin sigui el nombre d’associats presents o representats. La segona convocatòria s’ha de fer mitja hora després de la primera i al mateix lloc, i s’ha d’haver anunciat juntament amb la primera.
Article 13
1. En les sessions de l’assemblea general, correspon un vot a cada membre de l’associació.
2. Els acords s’han de prendre per majoria simple de vots dels presents o representats, quan els vots afirmatius superin els negatius, sense que siguin computables els vots en blanc ni les abstencions.
3. Per adoptar acords sobre la separació dels membres, la modificació dels Estatuts, la dissolució de l’associació, la constitució d’una federació amb associacions similars o la integració en una d’existent, disposició o alienació de béns i remuneració dels membres de l’òrgan de representació, i l’elecció de la junta directiva, si es presenten diverses candidatures cal una majoria qualificada dels presents o representats, que resultarà quan els vots afirmatius superin la meitat d’aquets, tant en la primera convocatòria com en la segona.
Capítol IV
La junta directiva
Article 14
1. La junta directiva regeix, administra i representa l’associació i està formada per:(14)*
a. el president o presidenta
b. el vicepresident o vicepresidenta
c. el secretari o secretària
d. el tresorer o tresorera
e. un mínim d _______ i un màxim d _______ vocals
2. L’elecció dels membres de la junta directiva s’ha de fer per votació de l’assemblea general.
3. L’exercici del càrrec és gratuït.(15)*
Article 15
1. Els membres de la junta directiva exerceixen el càrrec durant un període de quatre anys.
2. El cessament dels càrrecs abans d’extingir-se el termini reglamentari del seu mandat podrà esdevenir-se per:(16)*
a) Dimissió voluntària presentada mitjançant un escrit a la junta directiva.
b) Malaltia que incapaciti per exercir el càrrec.
c) Baixa com a membre de l’associació.
d) Sanció per una falta comesa en l’exercici del càrrec.
Article 16
La junta directiva té les facultats següents:(17)*
a. Representar, dirigir i administrar l’associació de la manera més àmplia que reconegui la llei; i també, complir les decisions que prengui l’assembla general, d’acord amb les normes, instruccions i directrius que estableixi.
b. Prendre els acords que calgui en relació amb la compareixença davant dels organismes públics i per exercir tota mena d’accions legals i interposar els recursos pertinents.
c. Proposar a l’assemblea general l’establiment de les quotes que els membres de l’associació han de satisfer.
d. Presentar el balanç i l’estat de comptes de cada exercici a l’assemblea general perquè els aprovi, i confeccionar els pressuposts de l’exercici següent.
e. Elaborar la memòria anual d’activitats i sotmetre-la a l’aprovació de l’assemblea general.
f. Contractar els empleats que l’associació pugui tenir.
g. Resoldre sobre l’admissió de nous socis.
h. Qualsevol altra facultat que no estigui atribuïda d’una manera específica a un altre òrgan de govern de l’associació o que li hagi estat delegada expressament.
Article 17
1. La junta directiva —els membres de la qual ha de convocar prèviament el president o presidenta— s’ha de reunir en sessió ordinària amb la periodicitat que decideixin els seus membres, que en cap cas no pot ser inferior a _____________.(18)*
2. S’ha de reunir en sessió extraordinària quan ho estableixi amb aquest caràcter el president o presidenta, o bé si ho sol·licita un ______________ dels membres que la formen.(19)*
3. Només poden formar part de la junta directiva els associats. Per ser membre de la junta directiva és requisit indispensable ser major d’edat, estar en ple ús dels drets civils i no tenir cap motiu d’incompatibilitat establert en la legislació vigent.
4. Les vacants que es produeixin durant el mandat de qualsevol dels membres de la junta directiva s’han de cobrir provisionalment pels escollits entre els esmentats membres fins a l’elecció definitiva per l’assemblea general convocada a aquest efecte.
Article 18
1. La sessió de la junta directiva queda vàlidament constituïda si els membres han estat convocats amb antelació i hi ha un quòrum de la meitat més un.
2. Els membres de la junta directiva estan obligats a assistir a totes les sessions que s’estableixin, encara que, per causes justificades, poden excusar-se’n. L’assistència del president o presidenta i del secretari o secretària o de les persones que el substitueixin, és necessària sempre.
3. La junta directiva ha de prendre els acords per majoria simple de vots dels assistents.
Article 19
Els acords de la junta directiva s’han de fer constar en el llibre d’actes. En iniciar-se cada sessió de la junta directiva, s’ha de llegir l’acta de la sessió anterior perquè s’aprovi o es rectifiqui, si és procedent.
Capítol V
El president o presidenta i el vicepresident o vicepresidenta de l’associació
Article 20
1. El president o presidenta de l’associació també ho és de la junta directiva.
2. Les funcions pròpies del president o presidenta són:
a. Dirigir i representar legalment l’associació, per delegació de l’assemblea general i de la junta directiva.
b. Presidir i dirigir els debats, tant de les sessions de l’assemblea general com de les de la junta directiva.
c. Emetre un vot de qualitat decisori en els casos d’empat.
d. Establir la convocatòria de les sessions de l’assemblea general i de la junta directiva.
e. Visar les actes i els certificats confeccionats pel secretari o secretària de l’associació.
f. Les atribucions restants pròpies del càrrec i les que li deleguin l’assemblea general i la junta directiva.
3. El/la __________________, ha de substituir el president o presidenta en cas d’absència o malaltia.(20)*
Capítol VI
El tresorer o tresorera i el secretari o secretària
Article 21
El tresorer o tresorera té la funció de custodiar i controlar els recursos de l’associació, com també elaborar el pressupost, el balanç i la liquidació de comptes. Ha de portar un llibre de caixa. Ha de signar els rebuts de quotes i altres documents de tresoreria. Ha de pagar les factures que aprovi la junta directiva, les quals ha de visar prèviament el president o presidenta.
El/la _______________ ha de substituir el tresorer o tresorera en cas d’absència o malaltia.(21)*
Article 22
El secretari o secretària ha de custodiar la documentació de l’associació, aixecar i signar les actes de les reunions de l’assemblea general i de la junta directiva, redactar i autoritzar els certificats que calgui lliurar, i també portar el llibre de registre d’associats.
El/la _________________, per aquest ordre, han de substituir el secretari o secretària en cas d’absència o malaltia.(22)*
Capítol VII
Els vocals
Article 23
Els vocals tenen les obligacions pròpies del seu càrrec com a membres de la junta directiva, i també les que sorgeixin de les delegacions o comissions de treball que la mateixa junta els encomani.
Capítol VIII
Les comissions o grups de treball
Article 24
La creació i constitució de qualsevol comissió o grup de treball, l’han de plantejar els membres de l’associació que vulguin formar-lo, i n’han d’assabentar la junta directiva i explicar les activitats que s’han proposat dur a terme.
Capítol IX
El règim electoral
Article 25
La junta directiva ha de convocar eleccions, com a mínim, un mes abans del termini de finalització del mandat.
Article 26
L’assemblea general ha d’elegir els membres de la junta directiva mitjançant votació per sufragi lliure i secret, en sessió extraordinària de caràcter electoral convocada a aquest efecte.
Tindran dret a vot per a l’elecció i a ser elegits càrrecs de la junta directiva tots els socis majors d’edat que estiguin al corrent de les obligacions amb l’associació en la data en què tengui lloc l’assemblea.
Article 27
1. Els socis que vulguin presentar-se a l’elecció ho han de comunicar a la junta directiva, com a mínim, quinze dies abans de la data en què hagin de tenir lloc les eleccions. La junta directiva ha de publicar les candidatures en els cinc dies següents, moment en què començarà un termini de cinc dies per formular-hi reclamacions. Les reclamacions s’han de resoldre en els tres dies següents d’haver-se exhaurit el termini.
2. Els socis que ho desitgin es poden agrupar i constituir una candidatura completa, integrada per tants de candidats com càrrecs s’hagin d’elegir. El soci o sòcia que l’encapçali ha de fer la comunicació oportuna a la junta directiva, seguint el procediment establert en l’apartat anterior.
Article 28
1. La mesa electoral ha d’estar formada pel president o presidenta, pel secretari o secretària i per un altre membre de la junta directiva, sempre que no siguin candidats, o si no per les persones que estatutàriament els substitueixin.
2. La mesa electoral s’ha de constituir el mateix dia en què tengui lloc l’assemblea i s’han de comprovar les candidatures presentades dins el termini i en la forma escaient per proclamar seguidament les candidatures elegibles.
Article 29
1. Cada soci o sòcia ha de dipositar el seu vot en l’urna electoral. S’ha de proclamar la candidatura que hagi obtingut més vots. En cas d’empat, en el mateix acte s’ha de fer una nova votació entre les candidatures empatades i s’ha de proclamar la candidatura que hagi aconseguit més vots.
2. En cas que només s’hagi presentat una candidatura, no s’ha de fer la votació i s’ha de proclamar elegida la candidatura presentada.
Capítol X
El règim econòmic.-
Apoderaments (a part del President/a).
Tipus de firmes (mancomunades o indistintes)
Article 30
Aquesta associació no té patrimoni fundacional.(23)*
Article 31
a) Els recursos econòmics de l’associació es nodreixen de:(24)*
— Les quotes que fixa l’assemblea general per als seus membres.
— Les subvencions oficials o particulars.
— Les donacions, les herències o els llegats.
— Les rendes del patrimoni mateix o bé d’altres ingressos que puguin obtenir-se.
b) Els apoderats davant les entitats financeres seran: el president/a, el vicepresident/a i el tresorer/a. Les firmes seran [indicar si seran mancomunades o indistintes]. El Secretari/a no podrà tenir firma.
c) Altres qüestions seran regulades pel Reglament Intern de l’Associació.
Article 32
Tots els membres de l’associació tenen l’obligació de sostenir-la econòmicament, mitjançant quotes, de la manera i en la proporció que determini l’assemblea general, a proposta de la junta directiva. L’assemblea general pot establir quotes d’ingrés, quotes periòdiques mensuals —que s’han d’abonar per mesos, trimestres o semestres, segons el que disposi la junta directiva— i quotes extraordinàries.
Article 33
L’exercici econòmic coincideix amb l’any natural i queda tancat el 31 de desembre.
Capítol XI
La dissolució
Article 34
Les associacions es dissolen pel compliment de les finalitats que en varen determinar la creació i, si no, per la voluntat dels associats expressada en l’assemblea general convocada a aquest efecte, així com també per les causes determinades en l’article 39 del Codi civil i per sentència judicial ferma.(25)*
Article 35
1. Un cop acordada la dissolució, l’assemblea general ha de prendre les mesures oportunes tant pel que fa a la finalitat dels béns i drets de l’associació com a la finalitat, l’extinció i la liquidació de qualsevol operació pendent.
2. Els membres de l’associació estan exempts de responsabilitat personal. La seva responsabilitat queda limitada a complir les obligacions que ells mateixos hagin contret voluntàriament.
3. El romanent net que resulti de la liquidació s’ha de lliurar directament a l’entitat benèfica o associació sense ànim de lucre que designi l’assemblea general.
4. Les funcions de liquidació i execució dels acords a què fan referència els punts anteriors d’aquest mateix article són competència de la junta directiva, si l’assemblea general no ha conferit aquesta missió a una comissió liquidadora especialment designada a aquest efecte.
_____________, ___ d ______________ de _______.
FIRMAS COMPONENTES JUNTA DIRECTIVA: PERSIDENTE/VICEPRESIDENTE/SECRETARIO
INSTRUCCIONS
* (1) Els Estatus han d’estar signats electrònicament per tots els membres fundadors.
* (2) La denominació de les associacions no pot incloure termes o expressions que indueixin a error o confusió sobre la seva identitat —o sobre la classe o naturalesa d’aquesta—, en especial, mitjançant l’adopció de paraules, conceptes o símbols, acrònims i similars propis de persones jurídiques diferents, siguin o no de naturalesa associativa. No són admissibles les denominacions que incloguin expressions contràries a les lleis o que puguin suposar la vulneració dels drets fonamentals de les persones. Tampoc podrà coincidir —o assemblar-se de manera que pugui crear confusió— amb altres prèviament inscrites en el registre, amb qualsevol altra persona jurídica pública o privada, amb entitats preexistents (siguin o no de nacionalitat espanyola), amb persones físiques (excepte amb el consentiment exprés de la persona interessada o dels seus successors), amb una marca registrada notòria (excepte que el titular d’aquesta ho sol·liciti o hi doni el consentiment).
* (3) Les finalitats i activitats de l’associació s’han de redactar de forma separada i s’han de descriure de forma precisa.
* (4) L'àmbit màxim d'actuació és el de les Illes Balears. Si l'àmbit d'actuació és superior, la inscripció de l'associació ha de fer-se en el Registre Estatal d'Associacions.
* (5) ELS MENORS D’EDAT NO PODEN FORMAR PART DE L’ASSOCIACIÓ, excepte els emancipats i els no emancipats de més de catorze anys amb el consentiment, documentalment acreditat, de les persones que han de suplir la seva capacitat.
* (6) En el cas de voler constituir una associació juvenil, aquest model no és vàlid.
* (7) En cas que hi hagi més d’un tipus d’associats, s’ha de descriure els drets de cada un dels tipus, de manera separada i independent.
* (8) Aquesta relació de drets té un caràcter merament enunciatiu i no és limitadora.
* (9) En cas que hi hagi més d’un tipus d’associats, s’ha de descriure els deures de cada un dels tipus, de manera separada i independent.
* (10) Aquesta relació de deures té un caràcter merament enunciatiu i no és limitadora.
* (11) Aquesta relació de causes té un caràcter merament enunciatiu i no és limitadora.
* (12) La relació de facultats que es fan en aquest article té un caràcter merament enunciatiu i no limita les atribucions de l’assemblea general.
* (13) Heu d’especificar qui substituirà el president, d’acord amb la composició que hàgiu previst a l’article 14. El secretari no pot substituir en cap cas al president.
* (14) La composició de la junta directiva pot ser diferent, però ha de comptar obligatòriament amb tres càrrecs, d’entre els quals hi ha d’haver, necessàriament, un president o presidenta i un secretari o secretària. S’ha d’establir un nombre mínim i un màxim de vocals; si no hi ha vocals s’ha d’eliminar la referència a la lletra e). No han de figurar els noms propis de les persones que ocupen els càrrecs.
* (15) La llei possibilita la retribució dels càrrecs. En cas que es decidís que els càrrecs de la junta directiva siguin retribuïts, caldria fer menció d’aquesta decisió en els Estatuts, si bé no cal que s’hi detallin la quantia o el model de la retribució.
* (16) Aquesta relació de causes de cessament té un caràcter merament enunciatiu i no és limitadora.
* (17) La relació de facultats que es fan en aquest article té un caràcter merament enunciatiu i no limita les atribucions de la junta directiva.
* (18) Determinar el període: una vegada cada mes, cada trimestre, etc
* (19) Un sol membre, dos, un percentatge determinat, etc.
* (20) Heu d’especificar qui substituirà el president/a, d’acord amb la composició que hàgiu previst a l’article 14. El secretari no pot substituir en cap cas al president.
* (21) Heu d’especificar qui substituirà el tresorer/a d’acord amb la composició que hàgiu previst a l’article 14.
* (22) Heu d’especificar qui substituirà el secretari/a d’acord amb la composició que hàgiu previst a l’article 14. El president no pot substituir al secretari en cap cas.
* (23) En cas contrari, cal indicar la quantitat amb què es valora.
* (24) Aquesta relació té un caràcter merament enunciatiu i no és limitadora.
* (25) Aquesta relació té un caràcter merament enunciatiu i no és limitadora.
INSTRUCCIONS ADDICIONALS:
Si es tracta d’una associació nova, els estatuts hauran de ser adjuntats a l’acta de fundació que es presenti a la sol·licitud d’inscripció al registre administratiu del Govern de les Balears.
Posteriorment, una vegada inscrita la Junta Directiva Provisional (Fundacional), així como la corresponent inscripció de la nova associació, s’haurà d’anar a l’AEAT (Agència Tributària Estatal) per a obtenir el CODI D’IDENTIFICACIO FISCAL (CIF), així com inscriure també els càrrecs al registre censal fiscal de la província (a través del formulari 036: sol·licitud CIF). S’han d’aportar els següents documents: a) model 036; b) còpia de la resolució administrativa, junt amb l’acta fundacional i estatuts visats per l’oficina balear d’Entitats Jurídiques (Conselleria de Presidència del Govern de les Balears); c) còpia del DNI/NIE (amb el passaport origial de les representants; d) resolució de la inscripció de la Junta Directiva o Junta de Govern, si és que s’ha emès amb un document a part.
Abans, s’haurà d’haver sol·licitat cita prèvia pel negociat/departament/secció o oficina de l’AEAT que s’encarregui de les altes censals tributàries.
Una vegada obtingut el CIF/NIF de l’associació, s’ha de sol·licitar certificat digital a la Fàbrica de la Moneda (FNMT: WWW.fnmt/ceres). Aquesta li facilitarà un codi numèric que haurà de subministrar al departament de certificat digital de l’AEAT de la zona. Es demanarà una clau de seguretat: es recomana crear clau recordable i guardar-la a lloc segur i de fàcil accés per l’usuari
Abans d’anar a l’oficina de l’AEAT, haurà de sol·licitar cita prèvia per al departament o negociat de certificats digitals.
El dia de la cita haurà d’aportar: certificat actualitzat del càrrec de representant, emès per l’oficina del Govern Balear (Associacions; Entitats Jurídiques; Conselleria de Presidència); DNI/NIE-Passaport de la persona física representan (originals).
Posteriorment, a la direcció electrònica des de la que s’hagi sol·licitat el codi de la FNMT, es rebrà un correu de l’esmentada entitat, que li facilitarà l’enllaçament electrònic amb la fàbrica, des del qual podrà descarregar el fitxer del certificat digital (recordar la clau de seguretat, que se demanarà pel sistema). Es recomana fer una còpia i guardar-la dins una carpeta de fàcil accessibilitat pel representant, ja que el fitxer original es guarda dins una secció electrònica complexa de l’ordinador.
****
Esperando sea de utilidad la información facilitada, y estando a su disposición para cualquier ayuda o aclaración de aquella, damos por terminada nuestra fase de información sobre las asociaciones, tando desde el punto social como administrativo y legal.
DPTO.INVESTIGACIÓ
HIPATIA, Centro Intercultural
Palma de Mallorca
Agosto 2024
Esta web se reserva el derecho de suprimir, por cualquier razón y sin previo aviso, cualquier contenido generado en los espacios de participación en caso de que los mensajes incluyan insultos, mensajes racistas, sexistas... Tampoco se permitirán los ataques personales ni los comentarios que insistan en boicotear la labor informativa de la web, ni todos aquellos mensajes no relacionados con la noticia que se esté comentando. De no respetarse estas mínimas normas de participación este medio se verá obligado a prescindir de este foro, lamentándolo sinceramente por todos cuantos intervienen y hacen en todo momento un uso absolutamente cívico y respetuoso de la libertad de expresión.
No hay opiniones. Sé el primero en escribir.